טיפים לתזונה נבונה

הכירו את המתוק הבא

בעולם שבו אנו שואפים ושוחרים לבריאות , אנו מעצבים לנו הרגלי חיים בריאים יותר ומחפשים אחר הרגלי תזונה ומזון שיעזרו לנו לקדם בריאות ואיכות חיים לנו ולמשפחתנו.
אתגר לא פשוט, כאשר מצד אחד מאיימות מגיפות עולם השפע של השמנה וסוכרת מן הצד השני אורח חיים קדחתני ותובעני המותיר לנו מעט זמן להכין, לאכול ולפעול. ומן הצד השלישי הרצון ליהנות ולהתפנק בתוך כל הלחץ הזה.

זה הזמן לדבר על המתוק הבא.
גורמי בריאות בארץ ובעולם ממליצים להקטין בצריכת סוכרים, המלצה גורפת החוצה כל גיל. צריכה מוגברת של סוכר קשורה לעליה בסיכון להשמנה, עששת וכן לתזונה שאינה בעלת איכות תזונתית. שכן לעיתים רבות מזונות מתוקים אילו באים על חשבון מזונות אחרים בעלי ערכים תזונתיים חשובים, בעקר בקרב ילדים.
אז הבסיס צריך להיות מזון בעל איכות תזונתית גבוהה. כלומר כזה המספק רכיבי תזונה חיוניים לכל המשפחה. מזון שהוא מקור לסיבים, חלבונים, סידן וויטמינים ואפילו שומנים חיוניים.
הרצון שהמזון יכיל יותר מזון ופחות תוספי מזון, כלומר יתבסס על חומרי גלם טבעיים ובסיסים ככל האפשר, הינו ערך תזונתי נוסף המקדם את איכות המזון שלנו.
הפחתה והוצאה משימוש של חומרים משמרים, צבעי מאכל וטעם, הפכו להיות כבר תו איכות אותו מחפש הצרכן.
כך נוכל לאט לאט לשוב ולחוש בטעמים האמיתיים של המזון שלנו. אך מה עם הטעם המתוק?
איך נוכל ליהנות מטעם אהוב זה מצד אחד, אך גם להקטין את הצריכה של סוכר ולהישאר טבעיים גם בתחום הממתיקים.
דרישה זו של מתיקות מופחתת אך גם טבעית ככל האפשר, הפכה בשנתיים האחרונות למציאות תזונתית – זה המתוק הבא – מוצרים מופחתי או דלים בסוכר וקלוריות ללא ממתיקים מלאכותיים וללא חומרים משמרים.

הכירו את הסטיביה – הוא בשימוש מזה אלפי שנים, בא ישר מן הטבע, מתוק מאוד, חסר קלוריות.
צמח הסטיביה, Stevia Rebaudiana, הוא שיח בר רב שנתי הגדל ביערות הגשם שבדרום אמריקה. הילידים האינדיאנים כינו אותו “עלי סוכר” והשתמשו בו להמתקת משקאות. קיימים מאות זנים שונים של הצמח, כאשר רק לחלקם טעם מתוק ודרגת המתיקות משתנה בין הזנים.
עדויות על שימוש בסטיביה בפרגוואי ובברזיל קיימות כבר יותר מ-9,000 שנה. במשך שנים רבות נעשה שימוש במיצויים מעלי הצמח לצורך טיפול בסוכרת, ריפוי פצעים ומחלות נוספות.
ב-1931 שני כימאים צרפתיים בודדו מהצמח את החומרים המעניקים לו את טעמו המתוק. עלי הסטיביה משמים מקור ייחודי לממתיק טבעי.
ממתיק הסטיביה עמיד בחום ובסביבה חומצית, אינו גורם לתסיסה, אינו רגיש לאור ואינו משנה את צבעו. הוא מתוק מאוד, פי 200 מסוכר רגיל, ולכן נדרשת כמות קטנה מאוד מתמצית הצמח על מנת להמתיק את המשקה או המאכל. ניסיון שימוש של אלפי שנים בצמח בתזונה של האדם היווה את הבסיס לאישור הבטיחות בשימוש בסטיביה.
הממתיק שמקורו טבעי מכיל אפס קלוריות והינו מרכיב בטוח לשימוש במזון ומשקאות, מאושר לשימוש בארה”ב, אירופה ובישראל.

ממתיק הסטיביה הינו הפתרון החדש למתוק אך טבעי. מוצרי מזון חדשניים המכילים את ממתיק זה מצויים כבר על המדפים ביוגורטים, מעדנים משקאות ועוד.
היוגורט מזון ותיק בתזונת האדם מוביל בחדשנות זו. ראשית יוגורט הינו מזון הנחשב כבעל ערכים תזונתיים רבים הוא דל שומן, עשיר בחלבון ובסידן ומכיל חיידקים פרוביוטיים המיטיבים את עיכול היוגורט כמו גם את איזון החיידקים במערכת העיכול. מזון מסורתי זה ידוע בהשפעותיו המיטיבות ובאם נשמור ולא נוסיף לו תוספי מזון כמו חומרים משמרים, צבעי מאכל ועוד הרי שנשמור על המסורת כלומר על מזון מרכיבים טבעיים ככל האפשר. עד כאן המסורת ומכאן החדשנות. יוגורט פרי יכול להיות תוספת מנה ומתוקה לתפריט היומי כארוחת בינים, כפינוק אחר הצהריים. אך כדי שלא נשתמש בממתיקים שאינם טבעיים, נחפש אחר יוגורטים המחדשים לנו בממתיק שאינו מלאכותי.
חדש על המדף – יוגורט פרי 0% שומן בלבד. במרקם קרמי, היחיד בישראל ללא ממתיקים מלאכותיים וללא חומרים משמרים.

חפשו אותם על המדפים הם בעלי איכות תזונתית כלומר, יתרמו לכם רכיבי תזונה חיוניים, הם טבעיים ככל האפשר כלומר ללא חומרים משמרים, צבעי מאכל וטעם מלאכותיים אך, גם ממותקים במידה ובטבעיות כך שמתאימים לצורך שלנו להפחית את צריכת הסוכר בתפריט האישי והמשפחתי, לאילו מאיתנו המקפידים על צריכת הקלוריות ושמירה על משקל לסוכרתיים ולטרום סוכרתיים ו… לבריאות– זה המתוק הבא, כאן.